Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště

Program pedagogicko-psychologického poradenství (školního poradenského pracoviště) naplňuje především tyto cíle:

  • pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů,
  • sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
  • realizovat kariérové poradenství,
  • připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
  • vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
  • prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
  • poskytovat metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů,
  • prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,
  • integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení, zejména pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra, střediska výchovné péče a s úřadem práce.

Pracovníci poradenského pracoviště

výchovný a kariérní poradce

Kontakt: 724 273 657, 518 631 341

Konzultační hodiny:

speciální pedagog

Kontakt: 734 595 493

Konzultační hodiny:

metodik prevence sociálně patologických jevů

Kontakt: 722 192 746

Standardní činnosti poradenských pracovníků školy zahrnují služby,které jsou poskytovány žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům. Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech,kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.

Práce s informacemi a důvěrnými daty

Informace a důvěrná data o žácích a jejich rodičích, která se poradenští pracovníci školy dozvědí v souvislosti s výkonem své poradenské činnosti, jsou ochraňovány v souladu se zákonem č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Práce s informacemi a daty o žácích se řídí také vyhláškou č.116 ze dne 15.dubna 2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb, o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Náplň činností pracovníků ŠPP

Metodik prevence sociálně patologických jevů

  • provádí preventivní šetření ve třídách
  • zabývá se vztahy mezi žáky
  • řeší případné neshody mezi žáky
  • zajišťuje odborníky, kteří se formou hry věnují preventivním aktivitám ve třídách

Školní speciální pedagog

  • provádí depistážní šetření výukových potíží v 1. a 2. ročníku
  • vede individuální a skupinové reedukační hodiny pro žáky
  • chodí na náslechy do tříd s integrovanými žáky
  • poskytuje pomoc a podporu při tvorbě a realizaci IVP
  • poskytuje také poradenskou činnost učitelům a rodičům zaměřenou na odstranění či zmírnění výukových obtíží

Výchovná poradkyně

  • poskytuje kariérové poradenství
  • pomáhá při integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tvorbě IVP, konzultace s poradnami
  • zabývá se péčí o talentované nebo sociálně znevýhodněné žáky